WALA Polis Raja Lawak | Dunia Penuh Gosip

WALA Polis Raja Lawak

Tahniah kepada kumpulan Wala daripada Sabah berjaya menjadi juara Raja Lawak Musim ke 7 kali ini. Gandingan 2 ahli kupulan Wan dan Lopz pada mula hanya di lihat sebagai persaing biasa dan tidak begitu menonjol. Kedudukan mereka juga tidaklah begitu mengkagumkan pada minggu2 awal program realiti ini. Malah meraka bukanlah kumpulan kegemaran juri-juri dan juga penonton di rumah.


Namun itu bukan pematah semangat dua org anggota PDRM ini untuk terus berjuang dalam medan Raja Lawak musim ke 7 ini. Sekali gus komen dan juga kritikan daripada juri tetap Dato AC Mizal, Saiful Apek dan juga Isma Alif membakar semangat mereka untuk teruk naik dari minggu ke minggu. Membawa lawak yg lain dengan karaktor seorang yg berbeza setiap minggu menonjolkan bakat mereka pada mingu2 terakhir. 


Maka pada eposid akhir mereka membuktikan bahawa buka kedudukan atau rupa menjadi ukuran malah bahan lawak dan kosistan mereka dari minggu ke minggu membuahkan hasil. Mula mendapat tempat di hari peminat program ini bila mereka bergandingan dengna artis jemputan. Episod akhir sudah berlalu dan mereka juga telah di nobatkan sebagai juara Raja Lawak musim ke 7 menjadikan meraka antara pelawak yg bakal menghiasi ruang television di Malaysia. Membawa pulang wang tunai RM100 ribu dan tofi menjadi kebanggaan keluarga mereka.

Namun mereka yg kini bekerja sebagai PDRM masih tidak lagi membuat keputusan utnuk terus sebagai pelawak atau terus menyarung seragam Polis itu. Namun bakat mereka bukan mudah untuk di cungkil dan di ketengahkan dan ia harus di pertimbangkan oleh mereka.




0 comments: