"Pacific Rim" Robot Lawan Rasaksa | Dunia Penuh Gosip

"Pacific Rim" Robot Lawan Rasaksa

Bila rasaksa menjelma apa yang kita akan buat. First mesti kita siap2 kemas untuk melarikan diri dan juga mencari tempat perlindungan. Tapi kalau rasaksa tu lebih besar dan lebih tinggi daripada banggunan 30 tingkat mcm mana nak lari tak cukup tanah rasanya. Kalau rasaksa lawannya mesti ramai kata Ultraman tak pun Power Ranger hehehhehe... Tapi dalam Pacific Rim rasaksa lawannya adalah juga sama saiz dengannya baru padan.

 

Itulah yg ditonjolkan dalam Pacific Rim lakonan Charlie Hunnam di mana robot di cipta untuk berlawan dengan rasaksa. Tetapi robot yg di kawal dengan 2 kuasa dan tenaga manusia di dalam kepala robot tersebut. Cerita ini mengisahkan bagaimana bumi telah di ancam oleh rasaksa yang keluar dari kerak bumi. Rasaksa yang di gelar Kaiju mempunyai beberapa level kekuatan. 


Elemen kekuatan dan juga kerjasama antara team yg di terapkan dalam filem ini menjadikan jalan cerita yg lebih kuat dan menarik. Kekuatan pasangan dalam mengawal robot di sangkut paut dengan kekuatan mengawal emosi antara kedua-dua pemandu robot. Filem ini memang hebat dengan kesan rasaksa Kaiju yg real dan juga bunyi menjadikan filem ini hebat dan membangkit semangat.


Daripada 5 bintang Mahagosip bagi 4 bintang untuk filem ini. Memang tak bosan dan penuh dengan aksi2 lawan yang mantap antara robot dan rasaksa. Boleh di tonton untuk semua peringkar umur dan boleh bersama kawn2 meluang masa hari minggu. Selamat menonton....





0 comments: