Cuti Sekolah Lebih Seronok Dengan ChiChi & ChaCha di Astro Ceria | Dunia Penuh Gosip

Cuti Sekolah Lebih Seronok Dengan ChiChi & ChaCha di Astro Ceria

Kini cuti sekolah bakal tiba buat adik2 dan pasti ia adalah hari2 yg di nantikan. Tambahan pula ibubapa juga tidak melepaskan peluang untuk bersama dengan adik2 bercuti. Tapi pada yg merancang bercuti di rumah atau di kampung kini anda boleh menceriakan dan memeriahkan musim cuti sekolah adik2 dengan ChiChi & ChaCha


Satu program TV berkongsepkan 3D Edutainment yg mana ia menggabungkan education dan entertaiment. Dimana education di dalam program ini adalah pengisian pelajaran dan kisah nasihat berguna buat adik2 manakala entertaiment pula adalah unsur2 nyanyian daripada barisan 5 org pengacara yg popular. ChiChi & ChaCha adalah gabungan watak animasi kartun dan juga pengacara realiti agar lebih menghiburkan.  


Jom berkenalan dengan barisan watak animasi yg menceriakan program ChiChi & ChaCha. Terdiri daripada ChiChi, ChaCha, Atan dan Hujan.


ChiChi 
Sekor Harimau yang penuh kasih sayang dan sifat kepimpinan dalam kalangan hidupan hutan dan penuh berwibawa serta pelindung kepada kawan2 mereka.

ChaCha
Sekor Harimau yg lebih manja dan juga berbakat dalam dunia seni lukisan dan suka berkongsi kisah menarik mereka dalam buku harian mereka.

Atan
Sekor Monyet yang pintar dan suka berekperimen dan suka kepada ilmu pengetahuan, teknologi dan kajian yg mencabar.

Hujan
Seorang kanak-kanak yg seakan doktor hutan yg minat dalam bidang perubatan dan banyak memberi sumbangan kepada rakan2nya.

Bagitu menarik sekali watak2 dalam program ChiChi & ChaCha dan mereka menceriakan anda dengan kisah dan jalan cerita yg penuuh dengan pedoman dan nyanyian ceria. Setiap minggu pasti ada sahaja kisah yg diceritakan sesuai untuk adik2 menonton. Program ini juga di ramaikan lagi dengan 5 org pengacara yg lebih petah dan ceria. 5 org pengacara tersebut ialah Afeiq, Farisha, Leen, Sweet dan Harris. Mereka semua ini bukan sahaja pandai menyanyi malah pandai menari huhuhu.


Waktu Tayangan dan Saluran


Kemeriahan program ChiChi & ChaCha di teruskan dengan pencarian bintang bagi program ini. Adik2 mahu menjadi bintang dalam ChiChi & ChaCha seperti Afeiq atau Farisha atau Leen atau Sweet dan Harris? Ini adalah peluang adik2 pencarian bintang seperti mereka bermula, kerjasama antara proPassion, Taylor’s University’s student PR dengan Kyanite TV dan Big Fish Media membuka peluang adik2 mencapai kejayaan dalam bidang pengacaraan.


Pencarian yg di panggil "Be The Next ChiChi & ChaCha Star" telah bermula sekarang. Adik2 yang berusia 6 hingga 18 tahun jgn lepaskan peluang ini. Adik2 yg berbakat di jemput menyertai pencarian ini dengan menghantar video bakat adik2 kepada penganjur. Mudah sahaja hanya ikut beberapa langkah seperti di bawah ini adik2 bakal menjadi bintang.

Cara penyertaan muda sahaja seperti di bawah:-

1) Daftar di - http://goo.gl/forms/YlQy3bx5VC
2) Ambil video bakat anda dalam masa kurang daripada 15 saat pada Instagram (menyanyi, menari atau perbuatan) kemudian berkongsi di akaun Facebook anda.
3) Laung "Saya nak jadi Bintang ChiChi & ChaCha" dalam video adik2.
4) Tag salah satu pengacara kegemaran anda (@afeiq, @farisha_iris, @jazashazleen, @harrisalif, atau @fqisminaa) dan @chichidanchacha


30 penyertaan dari video yg terpilih akan dijemput untuk pusingan cabaran pada 15 November di mana adik2 akan diberikan 90 saat untuk mempamerkan bakat adik2. Dari ujibakat pertama Top 10 akan dipilih untuk dilanjutkan ke Grand Final pada 16 November. Adik2 akan diuji berdasarkan 3P - Prestasi, Potensi dan Personaliti. Semua peserta akhir akan diberikan maksimum 4 minit untuk mempamerkan bakat dan tarian anda untuk lagu CC2


 

Maklumat acara separuh akhir dan akhir
Lokasi : The Main Place, USJ 21
Tarikh : 15 & 16 November 2014
Masa :  10.00 pagi - 5.00 ptg

Adik2 yg berjaya akan menerima hadiah istimewa daripada ChiChi & ChaCha iaitu wang tunai RM1000.00, penampilan khas dalam program ChiChi & ChaCha di YouTube serta tour bersama ChiChi & ChaCha pada tahun 2015. Adik2 juga berpeluang untuk berlatih menari dan belakon dengan pengacara ChiChi & ChaCha wow best kan menarik.


Adik2 jgn lepaskan menonton program ChiChi & ChaCha exclusive di Astro Ceria dan jgn lupa untuk sertai pencarian bintang ChiChi & ChaCha masih di buka lagi. Layari laman web mereka www.chichiandchacha.com untuk dapatkan maklumat, biodata pengacara, watak2 kartun, video2 menarik dan mcm2 lagi. Selamat menonton semua ok bye......








0 comments: