Hip Hop Berjaya Menguasai AJL 29 Kemenangan Lagu Apa Khabar | Dunia Penuh Gosip

Hip Hop Berjaya Menguasai AJL 29 Kemenangan Lagu Apa Khabar

Menantikan detik yg begitu bersejarah dan bermakna dalam industri muzik tempatan AJL 29 kini mencatat sejarah tersendiri. Telah berlangsung secara langsung yang di pancarkan oleh Pamoga Qu Puteh di Stadium Putra Bukit Jalil dan TV3. AJL 29 berjalan dengan lancar dan telah sekali lagi menobatkan juara buat kali ke 29. 


Tahniah buat lagu Hip Hop menjadi sejarah pertama kali di nobatkan sebagai Juara Lagu sepanjang penganjuran 29 tahun AJL. Lagu ciptaan Sona One dan lirik Joe Flizzow Apa Khabar di nobatkan sebagai juara keseluruhan AJL 29. Lagu yg mencaritakan kisah benar hubungan antara Joe Flizzow dan juga rakan karibnya Maliq. Penuh dengan bersahaja dan ringkas persembahan pada malam itu menjadi lagu tersebut sebagai juara.

Naib Juara Anugerah Juara Lagu 29 pula di menangi oleh pencipta lagu, penulis lirik dan penyanyi yang sama sapa lagi kalau bukan Shila Amzah. Melalui lagu Masih Aku Cinta membuat persembahan penuh dengan cermin pada malam tersebut. Vokal dan persembahan Shila juga tidak kurang hebat pada malam tersebut. 


Namun bertuah bagi Dayang Nurfaizah apabila beliau memenangi dua anugerah pada malam tersebut iaitu Vokal Terbaik dan juga Pemenang Tempat Ketiga. Persembahan melalui lagu Di Pintu Syurga membawa artis yg mempunyai vokal nyaring dan gemersik ini merangkul Vokal Terbaik. Tapi kelihatan agak keko bila Dayang menaiki tangga dengan baju putih yg agak keras semasa mengambil anugerah.

Apa pun persembahan kumpulan Mojo berganding dengan kumpulan Caliph Buskers berjaya menambat hati penonton dengan memenangi persembahan terbaik melalui undian penonton. Penuh tenaga dan juga penuh dengan gaya bersahaja persembahan Roman Cinta memukau dan mendapat tepukan gemuruh daripad penonton. Tahniah kepada Edry yg berjaya mencungkil bakat mereka yg kurang upaya ini. 

Tahniah kepada semua pemenang dan juga tahniah kepada penganjur AJL 29. Tahun ini akan ada pula AJL 30 untuk menobatkan lagu juara seterusnya. Nak baca perkara yang pelik terjadi sepanjang belangsung AJL 29 boleh baca di sini.





0 comments: